'Being Smart or Stupid' with Polar Patterns (Part 1)

Δεν είναι λίγες οι φορές που καλούμαστε να ηχογραφήσουμε σε περιβάλλοντα τα οποία δεν πληρούν, καν τις αυτονόητες προδιαγραφές... Θόρυβοι και ήχοι "από παντού"!
Ανεμιστήρας του υπολογιστή,Κλιματιστικό,αυτοκίνητα.Ότι νά'ναι...

Κατανοώντας το πως λειτουργεί το μικρόφωνο μας όταν μας παρέχει επιλογές πολικού διαγράμματος, μπορεί να μας βοηθήσει στο να περιορίσουμε μερικές φορές, αισθητά αρκετούς από τους ανεπυθήμητους θορύβους που μας περιβάλλουν!
Οι πηγές για αναλυτική και επιστημονική επεξήγηση για το θέμα : πολικά διαγράμματα, είναι άπειρες στο διαδίκτυο...
Για αυτό, εδώ θα υποδυθούμε τους experts ελπίζοντας να βοηθήσει σχετικά πιο άμεσα τους όποιους ενδιαφερόμενους..

Σχήμα 2
Fiqure 8 : Όπως λέει και το όνομα του, το πολικό διάγραμμα αυτό (γνωστό και ως bi-directional) προκαλεί στο διάφραγμα του μικροφώνου μας, ευαισθησία μόνο από την μπροστά και πίσω επιφάνεια του.Όπως φαίνεται και στο "σχήμα 2", από γωνίες 90 και 270 μοιρών το μικρόφωνο είναι όπως συνηθίζεται να λέγεται "deaf" (κουφό). Ευκαιρία λοιπόν να το τοποθετήσουμε απέναντι π.χ. από μια ορχήστρα/σχήμα/μπάντα με το διάφραγμα κάθετα προς αυτή και βλέποντας το πια σαν δύο μικρόφωνα, να ηχογραφήσουμε από την μια επιφάνεια ένα σολιστικό όργανο και από την άλλη μια φωνή... ή τις φωνές μας ή ότι επιθυμούμε.

Προσοχή! Η τακτική αυτή δεν μας εξασφαλίζει μια ηχογράφηση χωρίς την παρουσία της ορχήστρας που βρίσκεται απέναντι από το μικρόφωνο.. Απλός από "το τίποτα", μας δίνει λίγο περισσότερο έλεγχο για τα όργανα που επιλέξαμε σχετικώς να "απομονώσουμε" ...

Smart or Stupid ?   your choice :p



to be continue ...
Chris P.